preskoči na sadržaj

Srednja škola Duga Resa

Login
Kad kiša pada...





Zlato skockani

VIDI - nominirana stranica


google plus

http://ispiti.skole.hr/beta/mentor1/common/

http://public.mzos.hr/Default.aspx

https://www.postani-student.hr/Ucilista/Default.aspx

http://www.skole.hr/

http://www.carnet.hr/

http://www.studij.hr/

SickBrick by Mladen Bošnjak

KNJIŽNICA

Voditelj: Karolina Hosu, dipl. knjižničar i prof. hrvatskoga jezika

RADNO VRIJEME:
Ponedjeljak: 8:00 h -14:00 h
Srijeda: 8:00 h – 14:00 h
Petak(svaki drugi): 8:00 h -14:00 h

NOVINE SENZACIJA

Školske novine Senzacija

Školske novine SenzacijaŠkolske novine Senzacija

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Facebook i Yahoo! provode najveći društveni eksperiment u povijesti
Autor: Marko Stupić, 17. 8. 2011.

Dva internetska diva u praksi će testirati teoriju o šest stupnjeva odvojenosti. Cilj je utvrditi društvene niti koje povezuju potpune strance.

Facebook i yahoo društvene mreže


Teorija o 'šest stupnjeva odvojenosti' (Six degrees of separation) odnosi se na ideju da bilo koje dvije osobe na svijetu dijeli mreža poznanstava koju čini ne više od šest ljudi, i tu je teoriju još 1967. godine postavio sociolog Stanley Milgram. Harvardski znanstvenik pokušao ju je i dokazati zatraživši od 96 osoba da slučajnim odabirom pokušaju dostaviti pismo do ciljane osobe u sasvim drugom gradu. Taj i brojni slični eksperimenti pokazali su da bi ideja o šest stupnjeva odvojenosti mogla šljakati u praksi, ali niti jedan nije proveden na većem uzorku ispitanika. Do sada.

Facebook u svojoj mreži okupljaj oko 750 milijuna ljudi koji u prosjeku imaju oko 130 prijatelja. U eksperimentukojeg je pokrenula istraživačka ekipa Yahooa može sudjelovati svatko registriran na Facebooku. Registracijom na stranici Small World Experiment postaje se učesnikom eksperimenta, a one koji se prijave uskoro će dobiti zadatak:zadanu pokuru morat će pokušati dostaviti slučajnim odabirom određenoj osobi koristeći pritom svoje prijatelje na Facebooku.

Usprkos entuzijazmu i općoj oduševljenosti koju ne skriva ekipa koja je zamislila projekt, sami znamo koliko su klimava Facebook prijateljstva. Relevantnost istraživanja mogla bi biti narušena činjenicom da ekipa ima više od jednog profila, da su pola njih spammeri, frizerski saloni i automehaničarski servisi. Uostalom, i ideja o prosječnom Fb korisniku koji ima 130 prijatelja debelo je nategnuta. To što si ljudi liječe komplekse frendajući sve i svakoga po Facebooku ovu društvenu mrežu teško mogu učiniti kvalitetnim mjestom za sociološka istraživanja, osim ako predmet istraživanja nije bolesna sujeta i krhki ego.

Izvor: idesh.net





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju